Sunday, October 16, 2011

What's that sound?

"It's just the Muslims praying." "Ah...!" I've never actually heard it before...But now I hear that sound many times a day. When I sit in the classroom learning French, I suddenly hear something that sounds like shooting. I react at once. Then our teacher tells us that it's just the military training. The "one-year-volunteers" also tell me that they found out that the military has shooting training in the "mango forest", as we call it, where the boys are jogging regularly. One day they saw many soldiers training... So we should be careful when we go into the forest.

There are many different sounds here. Suddenly I hear someone outside whistling for me or saying "bonjour". I open the door, just to find our parrot sitting in his cage, expectantly awaiting a pat on the head. Then when we are driving in the town there's a lot of honking. No one follows the traffic rules, so it's just to make people watch out. Honk when you want people to be aware of the situation. That's every time you pass a motorcycle or pass people walking along the road, in other words; almost all the time!

Right now I hear the sound of the grasshoppers just outside, and the wild dogs barking from far away!

"New sounds in another country are always a wonder!" (Quote: Johanne Teresie)

12 comments:

  1. så søt fugl, hvordan enn fugl det er :P
    Håper du har det fantastisk Sara-Jenatte. Savner deg masse<3

    Spurte forresten marie, komf lederen min som du gikk på hedemarken med i fjor om hun kjente deg, også sa jeg su var søsteren min. og etter møte så kom hun bort til meg og sa "Søstere til Sara Jenaette? Så fantsatisk. Assa sra jeanette er den mest fantastiske personene. Jeg har så sinsykt stor respekt for henne. det er ikke mange jeg har stor respekt for, men Sara jenatte, ofcorse! Jeg tror ikke hun aaaaner hvor stor respekt jeg har for henne o.s.v" haha<3 glad i deg store søster

    ReplyDelete
  2. Fuglen er en papegøye, ja, som er nokså søt, men også kan være ganske slitsom til tider, med alt pratet sitt...hehe ;) Jeg stortrives her!

    Haha! Marie er utrolig søt! Alltid blid, sprudlende og oppmuntrende! Du er heldig som har henne som leder. Du må hilse masse :)

    Kjempeglad i deg også, Malene <3

    ReplyDelete
  3. Hørtes helt nydelig og eksotisk ut med alle lydene. Nå lengter jeg tilbake til Afrika! Alle de anderles, vindunderlige lydene og menneskene :) Men det er ikke lenge til jeg reiser til Kenya nå! Bare tre uker.. Da vil vi være litt næmere hverandre <3 I hvert fall på samme kontinent :)

    ReplyDelete
  4. Sant det! Det blir helt sikkert kjempe spennende å reise til Kenya :)

    ReplyDelete
  5. Hie Sara-Jeanette, dette er en test. I dag har vi besøk av Ma og LJ. Nå skal Ma fortelle hva jeg skal gjøre for å sende en kommentar.

    Hilsen mormor

    ReplyDelete
  6. Som du ser fikk vi det til, men den siste skulle liksom ikke bli sendt!! Flott å høre at du har det så bra og lærer masse fransk... Men morsomt at du måtte helt til Kamerun for å smake couscous for det får man i de fleste dagligvareforretninger her. Det er slik verden er blitt etter hvert. I morgen kommer jo Veronica hjem og på tirsdag skal vi feire henne, det gleder vi oss til!

    Kjærlig hilsen og klem fra mormor og helt sikkert også fra morfar som boggler akkurat nå.

    ReplyDelete
  7. Så bra at dere fikk det til! Koselig :) Og så kos at dere hadde besøk av M og LJ. Dere får ha en fin feiring av V i morgen da :)

    ReplyDelete
  8. Ja, vi hadde en veldig koselig feiring av Veronica som snrat reiser til Kenya. Det er så morsomt å lese om alt du opplever og du skriver så levende med så mange fine detaljer om alt det som er uvant og fremmed for deg. Ja, det er ikke få koder som skal knekkes og jeg kan tenke meg at misforståelser kan oppstå iblant.Og akkurat det med de mange og store insektene, det er grøssende å høre om. Går det bra om natten da? Og liker du maten i det store og hele? Klem fra mormor

    ReplyDelete
  9. Så bra du liker å lese, mormor! Det går veldig fint med gresshoppene om natten. Jeg har nemlig myggnett rundt sengen, så jeg bare passer på at ingen har kommet innenfor det før jeg legger meg. Og koster de som hopper rundt ut av rommet...men nå begynner deres tid å bli over, så nå er det ikke så mange lenger :) Maten vi får er kjempegod, veldig norsk! Vi har jo hushjelp som lager maten, og hun er kjempeflink, så maten er helt topp! Får både fisk, kylling, mye kjøttboller + + :D
    Klem <3

    ReplyDelete
  10. Hei sara! Det var jo en veldig fin papegøye du har, men den kan jo være litt plagsom?! :) Håper du fortsatt har det veldig fantastik<3 Klem ...

    ReplyDelete
  11. Ja, jeg har det fortsatt veldig fint her, Line Johanne! Men papegøyen kan absolutt være ganske plagsom, ja, det syns jeg...Nå har jeg akkurat være på markedet, og nå er det så varmt her. Men nå har de fylt vann i et basseng her, så nå tror jeg at jeg skal gå å sole meg og bade :) :)Ha en fin helg da, vennen :)

    ReplyDelete